Kanak-Kanak Disangka Hamil, Apabila Diperiksa Rupanya…


Cherish-Rose Lavelle telah menghadapi banyak perubahan dalam masa dua bulan.

Bukan sahaja perutnya membesar, kanak-kanak berusia 11 tahun dari Queensland, Australia mengalami penurunan berat badan lebih daripada 14 kilogram.

Lavelle masih di sekolah rendah. Walau bagaimanapun, ibu menyedari ada sesuatu yang tidak kena dengan anak perempuannya.

Bukan sahaja perut anaknya semakin besar, dia juga merasakan anak perempuannya semakin kurus.

Menyedari perubahan itu, Louise, ibu Levalle akhirnya segera membawa anaknya ke hospital untuk diperiksa.

Selepas pemeriksaan, doktor yang mengendalikan Lavelle tidak dapat memberikan petunjuk jelas tentang perubahan gadis itu.

Lavelle sendiri mengadu kepada ibunya bahawa dia sering merasa letih dan tidak bermaya.

Anaknya juga sering merasakan kesakitan yang teruk. Prosedur biasa menganggap bahawa anak perempuan Louise hamil. Setelah menjalani beberapa prosedur, maka diketahui ada tumor 10 kilogram dalam ovarium Lavelle.

Lebih buruk lagi, tumor itu menjadi sel kanser ganas. Itulah sebabnya gadis ini sering merasa sakit dan lemah. Di samping itu, Louise juga menyedari perubahan dalam personalitinya.

“Selama dua bulan, saya menyedari bahawa puteri saya telah berubah, jika dulu dia seorang gadis ceria, namun kini dia cepat letih dan kelihatan tidak gembira,” kata Louise. 

Ada Harapan untuk Penyembuhan lavelle, yang suka diberi banyak hadiah dan lawatan dari kawan rapat supaya dia dapat pulih dengan cepat.

Difahamkan, Sebelum ini, anak perempuannya, Lavalle mengadu bahawa pipinya sangat kembang, maka dia merancang untuk menurunkan berat badan.

Dari saat itu, Louise melihat kesungguhan anak perempuannya. Akibatnya, dia mula kehilangan selera makannya sehingga mendapati bengkak di perutnya.

Apabila doktor memberitahunya bahawa anak perempuannya mempunyai kanser, hati Louise telah hancur dan hanya boleh menangis dan tidak dapat berhenti menangis.

Nasib baik, menurut doktor, masih ada peluang untuk menyembuhkan anak perempuannya.

Doktor perubatan memberitahu keluarga Lavelle bahawa tumor besar dalam tubuhnya boleh dikurangkan dengan prosedur kemoterapi.

Selepas itu, tumor boleh dikeluarkan melalui pembedahan.

Walaupun pembedahan telah menghilangkan tumor, doktor mengesyorkan bahawa Lavalle terus melakukan kemoterapi selama enam bulan supaya kanser tidak kembali tumbuh di tubuhnya.

Setelah melewati satu perkara yang sangat mengerikan, Lavelle agak gembira walaupun dia kehilangan banyak rambutnya.

Sokongan dari kawan-kawan dan keluarganya membuatnya kembali bersemangat dan bertahan melawan penyakitnya.

Sumber -SuaraTV

No comments:

AddThis

| Copyright © 2013 KedahNews.com