Inilah Perceraian Pasangan Yang Paling Popular Di Dunia


Bagi pasangan yang kehidupannya dikenali ramai, keputusan mereka untuk berpisah seringkali  menimbulkan duka atau pertanyaan dari publik.

Terutama jika pasangan tersebut mendapat sokongan dan dijadikan sebagai pasangan idaman oleh publik, yang mengharapkan hubungan itu kekal sampai akhir hayat.

Berikut adalah beberapa pasangan yang perceraiannya telah menjadi tumpuan media, kerana hal ini dianggap mengejutkan dan mendapat perhatian oleh orang ramai.

Pangeran Charles – Putri Diana (1992)

Lima tahun setelah menikah pada 1981, hubungan rumah tangga Charles-Diana terus bermasalah, terutama akibat munculnya orang ketiga, Camilla Parker Bowles.

Diana, yang kemudian akhirnya menjalin hubungan dengan lelaki lain, akhirnya setuju untuk bercerai atas saranan Ratu Elizabeth.

Seiring pernikahannya menjadi fenomenal dan perhatian publik, perceraian Charles-Diana juga menjadi bualan, yang bahkan menjadi penyebab kematian Diana.

Bruce Willis – Demi Moore (2000)

Willis adalah suami kedua Moore yang menikahinya pada tahun 1987 dan bersamanya memiliki tiga anak, Rumer Willis, Pramuka Willis, dan Tallulah Willis.

Setelah 10 tahun menjalin hubungan, Willis-Moore memutuskan untuk berpisah, namun tetap memiliki post-kenalan yang baik dan sering menjadi tumpuan publik.

Sepanjang jalan, Willis dan Moore pergi ke pesta pernikahan masing-masing dengan kekasih baru mereka.

Paul McCartney – Heather Mills (2006)

Pada 2002, empat tahun selepas isteri pertamanya meninggal dunia, McCartney menikahi Mills, seorang aktivis haiwan yang memberi inspirasi kepada McCartney untuk menulis banyak lagu romantis.

Perceraian McCartney-Mills adalah antara yang paling mahal di dunia, kerana Mills akhirnya mendapat sejumlah 24.3 juta pound British daripada perceraiannya.

Itulah yang membuat perceraian pasangan itu cukup ditekankan oleh media, yang banyak menganggap Mills sengaja menceraikan McCartney kerana meneliti wangnya.

Tom Cruise – Katie Holmes (2012)

pasangan Hollywood ini memulakan hubungan rapat pada bulan April 2005 dan berkahwin pada November 2006, dalam upacara perkahwinan bergaya Scientology.

Bagaimanapun, hubungan pasangan suami isteri itu berakhir selepas perkahwinan itu berusia 5.5 tahun, tepat pada tahun 2012.

Perceraian Cruise-Holmes termasuk yang paling ditonjolkan di dunia Hollywood, sebahagian besarnya kerana ramai mengesyaki pemisahan mereka kerana kepercayaan Cruise’s Scientology.

Chris Martin – Gwyneth Paltrow (2014)

Selepas 10 tahun perkahwinan dan mempunyai dua anak, pasangan itu memutuskan untuk berpisah pada Mac 2014.

Sebelum mengumumkan secara rasmi, Martin dan Paltrow mempunyai hubungan terbuka dan juga percutian terakhir bersama sebagai pasangan suami isteri.

Kedekatan mereka sebelum hingga setelah berpisah terus mencuri perhatian publik, tak heran ketika bercerai ramai yang heboh .

Brad Pitt – Angelina Jolie (2016)

Hubungan rapat Pitt-Jolie selama 12 tahun terus menjadi tumpuan media, yang juga menganggap pasangan itu sebagai “Brangelina”.

Keduanya mulai dekat ketika penggambaran filem ‘Mr. & Puan Smith ‘(2005) dan hubungan mereka dikabarkan menjadi pencetus keretakan rumah tangga Pitt dengan pelakon Jennifer Aniston.

Rumahtangga Pasangan dengan enam anak tersebut berakhir dua tahun selepas berkahwin pada April 2014 dan Jolie menuntut hak asuh atas anak-anak mereka.

Sumber: Suara TV

No comments:

AddThis

| Copyright © 2013 KedahNews.com